ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒခံု႐ံုးအေနျဖင့္ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးမႇ ဖြဲ႔စည္းသည့္
ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရႇင္ႏႇင့္ အဖြဲ႔မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ မဟုတ္ေၾကာင္း
ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ
ခံု႐ံုးဥကၠဌႏႇင့္
အဖြဲ႔၀င္မ်ားအား ၾသဂုတ္လ ၂၄ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္
အစညး္အေ၀းတြင္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ ၁၆၂ ဦး လက္မႇတ္
ေရးထိုးကာ စြပ္စြဲျပစ္တင္မႈ အဆိုတင္သြင္း ခဲ့38wuO]ݝzw瀹။
ယင္းစြပ္စြဲျပစ္တင္မႈအဆိုကို လက္မႇတ္ေရးထိုးသူ ၁၆၂ ဦး ကိုယ္စား
ျပည္ေထာင္စု
ႀကံ့ခိုင္ေရးႏႇင့္ ဖြံ႔ျဖိဳးေရးပါတီမႇ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလႇယ္ ဦးေဇာ္ျမင့္ေဖ
က တင္သြင္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္၏
ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံအက်ဆံုး၊ ဇစ္ျမစ္
အက်ဆံုး ဥပေဒသႀကီးကို ထိန္းသိမ္းရေသာ
တာ၀န္ႀကီးကို ယံုၾကည္စြာ အပ္ႏႇံ
တာ၀န္ေပးထားျခင္းအား ေက်ပြန္စြာ မထမ္းေဆာင္ႏိုင္ျခင္း၊ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ
ပုဒ္မ ၃၃၄(က) အပိုဒ္ခြဲ(၂)
ႏႇင့္ အပိုဒ္ခြဲ (၅)ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏႇင့္ ညိစြန္းေနသျဖင့္
စြပ္စြဲျပစ္တင္ရ ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေဇာ္ျမင့္ေဖက စြပ္စြဲျပစ္တင္ရျခင္း
အေၾကာင္းရင္း
ကို ေျပာၾကားခဲ့သည္။
'' ဒီလို အေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာ ခံု႐ံုးတစ္ဖြဲ႔လံုးကို စြပ္စြဲျပစ္တင္ ရျခင္းလုပ္ရတဲ့ အျဖစ္
'' ဒီလို အေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာ ခံု႐ံုးတစ္ဖြဲ႔လံုးကို စြပ္စြဲျပစ္တင္ ရျခင္းလုပ္ရတဲ့ အျဖစ္
မ်ိဳးမၾကံဳရေအာင္ ကန္႔လန္႔ကာေနာက္ကြယ္မႇာ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔
အႀကိမ္ႀကိမ္ ႀကိဳးစား
ေရႇာင္ရႇားခဲ့ေပမယ့္ ယခု မလႊဲမေရႇာင္သာဘဲ ရင္ဆိုင္ရၿပီ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒရဲ႕ ေဘာင္အတြင္းမႇာပဲ
ေျဖရႇင္းခြင့္ရရႇိတဲ့အတြက္ ၀မ္းနည္း
စရာ ႀကံဳေပမယ့္ အေျခခံဥပေဒရဲ႕
ေပးအပ္တဲ့အခြင့္အေရးကို အျပည့္အ၀ အသံုး
ခ်ၿပီး ေျဖရႇင္းႏိုင္တဲ့အတြက္ ရင္ေမာသက္သာ ရပါတယ္'' ဟု ဦးေဇာ္ျမင့္ေဖက
အဆိုတြင္
ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။
အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုး၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္သည္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒတြင္
တိတိက်က် အဓိပၸါယ္ ရႇင္းလင္းခ်က္ ေပးမထားေသာ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္
အဖြဲ႔အစည္းကို အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ အေျခခံဥပေဒ၏
အတြင္း
စည္း၀ိုင္း အတြင္းတြင္ မလိုလားအပ္ေသာ ၀ိေရာဓိကို ႀကိဳးစား
ေျဖရႇင္းေန
ရေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ အပိုင္းမႇ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ
ခံု႐ံုး၏
ဆံုးျဖတ္ခ်က္မခ်မီတြင္ ဥပေဒႏႇင့္အညီ ျဖစ္သင့္ ျဖစ္ထိုက္ေသာ
ဆံုးျဖတ္ခ်က္
မ်ိဳးျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစားေလ်ာက္လဲခ်က္ ေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊
ဆံုးျဖတ္ခ်က္္ ခ်ၿပီးေနာက္
တြင္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးႏႇင့္
ေတြ႔ဆံုမႈမ်ိဳးစံုလုပ္ကာ သေဘာထားမ်ား
တင္ျပ ညႇိႏိႈင္းခဲ့ပါေၾကာင္း၊
ေနာက္ဆံုးတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ တာ၀န္ေပး
ခ်က္အရ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ
ခံု႐ံုးကို တင္သြင္းခဲ့ေသာ တင္သြင္းလႊာကို ျပန္
လည္႐ုပ္သိမ္းရန္
ခံု႐ံုးဥကၠဌႏႇင့္ အဖြဲ႔၀င္မ်ားမႇ မႇားယြင္းစြာ၊ တာ၀န္ မေက်စြာ
ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျခင္းအတြက္ တာ၀န္သိတတ္စြာ တာ၀န္မႇ ႏုတ္ထြက္ရန္အထိ
ျဖစ္လာ
ခဲ့ေသာ္လည္း လက္ေတြ႔က်က် အေျဖမေပၚဘဲ ဇာတ္လမ္းမႇာ
ေမ်ာေနၿပီ
ျဖစ္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ စြပ္စြဲမႈအဆိုတြင္
ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။
''Check & Balance မူဟာ ကမၻာ့ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံတိုင္းရဲ႕
ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ
ဥပေဒတိုင္းမႇာ ျပ႒ာန္း ထားပါတယ္။ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။
ဒီမိုကေရစီ
ေခတ္မႇာ ဒီမိုကေရစီအာဏာရႇင္ မျဖစ္ရေအာင္၊ သမၼတကလည္း အာဏာရႇင္
မျဖစ္ရေအာင္၊ အာဏာ အလြဲသံုးစား မလုပ္ရေအာင္ လႊတ္ေတာ္ ကလည္း
အရာရာခ်ဳပ္ကိုင္လႊမ္းမိုးမႈမ်ိဳး မျဖစ္ရေအာင္ Balance သီအိုရီအရ အျပန္အလႇန္
ထိန္းေက်ာင္းေပးရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လႊတ္ေတာ္အပိုင္း
က အဆင့္နိမ့္က်ခံရၿပီး Check & Balance မလုပ္ႏိုင္ရင္ ျပည္သူေတြ
တိုက္႐ုိက္
ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ကိုယ္စားလႇယ္မ်ားပါ၀င္ေသာ လႊတ္ေတာ္အခန္းက႑ဟာ
ဘယ္ေရာက္သြားၿပီလဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္ေတြက တစ္ဦး
ခ်င္း ခံစားခြင့္၊ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ခံစားခြင့္ကို ေတာင္းဆိုျခင္း မဟုတ္ပါ။
လမ္းေဘး
ေရာက္ေနတဲ့ လႊတ္ေတာ္၊ အစိုးရအဖြဲ႔က အသိအမႇတ္မျပဳတဲ့ လႊတ္ေတာ္ဆိုရင္
လႊတ္ေတာ္ကို တန္ဖိုးခ်႐ံုသာ မဟုတ္၊ ျပည္သူေတြကိုပါ တန္ဖိုးခ်ျခင္းလည္း
ျဖစ္
ပါတယ္'' ဟု ဦးေဇာ္ျမင့္ေဖက ဆက္လက္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္ စြပ္စြဲမႈတြင္ ကိုယ္စားလႇယ္ ၆၀၀ ခန္႔အတြက္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္
ခံစား
မႈမ်ား၊ အေဆာင္အေယာင္မ်ားကို မည္သူမွ် မေတာင္းဆိုေၾကာင္း၊ ယခုကိစၥတြင္
ေငြေရးေၾကးေရး ကုန္က်စရိတ္ကို တြက္ခ်က္ႏိုင္ေအာင္ဆိုၿပီး
အေၾကာင္းျပေနျခင္း
ကို နားမလည္ေၾကာင္း၊ ၎တို႔အားလံုး နားလည္ထားသည္မႇာ
လႊတ္ေတာ္ႏႇင့္ ထုိက္
တန္သည့္ ခန္းက႑၊ ဥပေဒအရ ေပးအပ္ထားေသာ တိုင္းျပဳ
ျပည္ျပဳအခန္းက႑
ကို အမႇန္အတိုင္း ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထုိက္သည့္ အတိုင္းအတာ ရပ္တည္ႏိုင္ေရးပင္ ျဖစ္
ေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္သည္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ၏
ျမစ္ဖ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း အုပ္ခ်ဳပ္
မႈအာဏာ မရႇိ၊
လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာမရႇိပါေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့
သည္။
ယင္းအဆိုကို အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးႏိုင္ရန္အတြက္ မဲခြဲဆံုးျဖတ္ရာတြင္
ယင္းအဆိုကို အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးႏိုင္ရန္အတြက္ မဲခြဲဆံုးျဖတ္ရာတြင္
တက္ေရာက္သည့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္ ၁၅၆ ဦးက ေထာက္ခံခဲ့ျပီး
တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလႇယ္မ်ားအားလံုးကမူ ဆႏၵျပဳခဲ့ျခင္းမရႇိေၾကာင္း သိရသည္။
အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္သို႔ တက္ေရာက္ခြင့္ရႇိသူ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္ဦးေရမႇာ
၂၂၃
ဦးရႇိၿပီး အဆိုတင္သည့္ေန႔တြင္ အစည္းအေ၀း တက္ေရာက္သူမႇာ ၂၁၀ ဦးရႇိကာ
တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလႇယ္ ၅၄ ဦးမႇလြဲ၍ က်န္ကိုယ္စားလႇယ္ အားလုံးက
ေထာက္ခံမဲေပးခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။အဆိုအား တက္ေရာက္လာသည့္
ကုိယ္စားလႇယ္
သံုးပံုတစ္ပံုေက်ာ္က ေထာက္ခံသည့္အတြက္ ေဆြးေႏြးရန္
အတည္ျပဳခဲ့ၿပီး ေဆြးေႏြး
မည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္မ်ားသည္ ၾသဂုတ္လ ၂၇
ရက္ေန႔ ေနာက္ဆံုးထားကာ
အ မည္စာရင္း တင္သြင္းရမည္ျဖစ္ကာ ၾသဂုတ္လ ၂၈
ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပမည့္
လႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးျခင္းႏႇင့္ မဲခြဲျခင္းကို
ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က
ေျပာၾကားခဲ့သည္။
သတင္းရင္းျမစ္
း Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment