Monday, September 3, 2012

ေမာဟိုက္ကာ ေဝးရပါတဲ့ ေရႊခိုင္တို႔ရဲ႕လမ္း




dscf72271








သည္လမ္းကို ကၽြမ္းဝင္ခဲ့တာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုေတာင္ လြန္လာခဲ့ပါေပါ့။ ေတာင္ကုတ္
 ေတာင္ၾကားကို ျဖတ္ေက်ာ္ ေဖာက္လုပ္တဲ့ ကားလမ္းၿပီးရင္ အမ္းေတာင္ၾကားလမ္းကို
 ျဖတ္ၿပီးေဖာက္တဲ့ ရန္ကုန္-စစ္ေတြကားလမ္းဟာ ရခိုင္ေတြရဲ႕ ဒုတိယဟိုက္ေဝးလမ္း
ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။


သည္လမ္းဖြင့္လို႔ တစ္ပတ္ေလာက္မွာ ရန္ကုန္က စစ္ေတြအိမ္ျပန္ခရီးႀကံဳေနတာမို႔ ခါ
တိုင္းလို ေလယာဥ္နဲ႔ မျပန္ေတာ့ဘဲ သည္လမ္းအတိုင္း ကားစီးျပန္ဖို႔ ေရြးခ်ယ္ျဖစ္ခဲ့ပါ
တယ္။

တေပါင္းလျပည့္ေန႔မို႔ ရာသီဥတုစိတ္ခ်ရတာရယ္၊ မိမိကိုယ္၌ကိုက အသက္သာ ေလး
ဆယ္ေက်ာ္လာေရာ ဟိုက္ေဝးကားလမ္းခရီး တစ္ခါမွ်မစီးဖူးေသးတာရယ္ေၾကာင့္
အေတြ႔အႀကံဳထူး ဆည္းပူးလိုတဲ့ သေဘာလည္းပါပါ သေကာ။


ရန္ကုန္-ျပည္လမ္းမႀကီးအတိုင္း ျဖဴးျဖဴးေျဖာင့္ေျဖာင့္။ ၿမိဳ႕ေတြကို နီးနီးကပ္ကပ္ျဖတ္။ မီးရထားလမ္းဆံု ေနရာ ေတြ၊ ဥသွ်စ္ပင္လမ္းခြဲ၊ "ရေသ့သူေတာ္စင္ေတာင္မွ စ်ာန္မခိုင္
ဉာဏ္ယိုင္ေလ်ာရတဲ့" တေပါင္းလရာသီ၊ ပုသိမ္-မံုရြာ လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ကၽြန္းပင္
ပ်ိဳေတာ မြဲျပာေျခာက္ေသြ႕တိတ္ဆိတ္လြန္းစြာနဲ႔ ပံုေသျမင္ကြင္းရွည္ႀကီးဟာ လြမ္းျဖစ္
ဖို႔ေနေနသာသာ ၿငိမ္းေငြ႔ပ်င္းရိဖြယ္သာျဖစ္ေနခဲ့။

မင္းတုန္း၊ ေအာင္လံစတဲ့ၿမိဳ႕မ်ားရဲ႕ အမည္မွတ္တိုင္မ်ားကိုသာျမင္ရ။ လူသူေလးပါးရွား
ပါလြန္း။ င/ဖဲ ၿမိဳ႕နယ္ ပဒါန္းဂိတ္ကိုေရာက္ေတာ့ ေနညိဳၿပီ။ မန္းေရႊစက္ေတာ္သို႔ ဆယ့္
တစ္မိုင္၊ မင္းဘူးသို႔ သံုးဆယ့္တစ္မိုင္တဲ့။ နတ္ေရကန္ ေတာင္တက္လမ္းပါ ေျမပံုကား
ခ်ပ္ႀကီးဟာ ပဒါန္းထမင္းဆိုင္ေရွ႕ လမ္းဆံုမွာျပသထား။ အမ္းေတာင္ေျခေရာက္ဖို႔ ဆယ္မိုင္ေဝးေသးဆိုပါလား။

အိပ္(စ္)ပရက္အျမန္ယာဥ္လို႔ လက္မွတ္ေရာင္းခဲ့ေပမယ့္ ထြက္ေပးတာက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕
တြင္းမွာ ေျပးဆြဲေနတဲ့ ရိုးရိုး ဘတ္(စ္)ကားစုတ္ႀကီး။ ကားေရွ႕မွန္တစ္ျပင္လံုးမွာ ပင့္ကူအိမ္ရက္ယွက္သိုင္းဖြဲ႔ထားသလို ကြဲျပတ္ရာ ဗရပြထေနတဲ့ကား ပါ။ ခရီးလမ္း
ေၾကာင္းအသစ္ကို စနည္းနာလိုတဲ့အတြက္ စမ္းတဝါးဝါး ဗ႐ုတ္သုကၡဆြဲလာတဲ့ကားမွန္း အမ္းေတာင္ၾကားကို ျဖတ္ေမာင္းေနတုန္းမွာမွ သိလာရတယ္ဆိုပါေတာ့။ ပထမဆံုး
အေတြ႔အႀကံဳခ်င္း ၿပိဳင္ၾကရမဲ့ မိမိနဲ႔ကားအၾကားမွာ သိမ္ေမြ႔ခ်က္ကျဖင့္ ...။

ကားေရွ႕မီးအားကိုးနဲ႔ ျမင္ႏိုင္သမွ်ေတြ အားစိုက္ၾကည့္ရင္းလာလိုက္ၾကတာ ပိတ္ေရ
စမ္းမွာ ကားခဏနားေတာ့ တေပါင္းလျပည့္ည အမ္း႐ိုးမအလွဟာ ေမ့မူးစဖြယ္
ဆြဲေဆာင္ညိႈ႕ငင္ႏိုင္စြမ္းပါရဲ႕။ ေဘာ္ေငြေရာင္ ဝင္းလက္စြာ ဆန္းျခယ္ သထားပံုမ်ား။
ခ်မ္းစိမ့္စိမ့္ေလးနဲ႔ ဘဝင္ၿငိမ္းေအးလြန္းလွပါဘိ။ ေတာင္ပတ္လမ္းတိုတိုေလးေတြ
မွာ ေကြ႔ေကာက္ ေမာင္း ႏွင္ရာအတိုင္း အသည္းယားစဖြယ္ဆိုတဲ့ ေခ်ာက္ကမ္းပါးေတြ
ဟာျဖင့္ အေမွာင္က ကြယ္ကာဖံုးေပးထားလို႔ ထင္ပါရဲ႕။

"ေခ်ာက္ေတြနက္ေတြ ေတာင္တန္းမယ္ခင္ကြယ္... ေဇာေခၽြးေလးမ်ားေတာင္ျပန္
ခ်င္တယ္" သီခ်င္းေလးေတာ့ မဆိုျဖစ္ခဲ့ ေပါင္ေပါ့။ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ေလာက္
မွာ အမ္းေရာက္ၿပီလို႔သာၾကားရ၊ ေမွာင္အတိသာရယ္။ ဆက္ေမာင္းလာရင္း "
မဟန္ ေတာ့ဘူး၊ အိပ္ခ်င္လို႔" ဆိုၿပီး ေတာထဲတစ္ေနရာမွာ ကားတစ္စီးလံုးဂ်က္
ခ်လိုက္ၿပီး ထိုးအိပ္လိုက္ကေရာ။ စႏိုးစေနာင့္ျဖစ္ ေပမယ့္ ခဏေမွးျဖစ္ခဲ့။ မနက္လင္းေတာ့ ေျမပံုၿမိဳ႕နယ္ထဲက ကံ့ေကာ္ရြာကိုေရာက္ၿပီ။ ရာေမာင္ႀကိဳး
တံတား၊ ကစၧပနဒီ တံတားျဖတ္၊ ကံေစာက္ေတာင္ေက်ာ္လမ္း ငါးမိနစ္ေလာက္
ေတာ့ အမ္း႐ိုးမရဲ႕ ေျမးျမစ္တီတြတ္ ခရီးသာသာမို႔ ေအးေဆး ေပါ့။

ရန္ကုန္က နံနက္(၇)နာရီခြဲထြက္လာတဲ့ကား ဟိုနားသည္ရပ္လာခဲ့လိုက္တာ
 ေနာက္တစ္ေန႔ ညေန(၄)နာရီ ေက်ာ္ေလာက္မွာ စစ္ေတြကို ေရာက္ျဖစ္ေလ
ေတာ့ "ကားေကာင္း၊ လမ္းေကာင္းဆိုရင္ ႏွစ္ဆယ့္ေလးနာရီေလာက္နဲ႔ ေရာက္
ႏိုင္တဲ့ခရီး " ရယ္လို႔ ေၾကာ္ျငာေပးေကာင္းေနပံုမ်ား။ ဆယ္စုႏွစ္ယြန္းယြန္း
ကာလအတြင္း တစ္ႀကိမ္ေလးရယ္မွ တစ္ေခါက္တည္း စီးဖူး႐ံုမို႔ ေတာ္ပါေသး
ရဲ႕ေနာ။ ဟိုက္ေဝးမစီးဖူးေပမယ့္ သည္လမ္းရဲ႕ ခရီးတိုဆစ္ပိုင္းကေလးေတြ
ကိုျဖင့္ သြားျဖစ္သလားမေမးနဲ႔။ ခ်ိဳင့္ေတြ၊ ဗြက္ ေတြ၊ ဖံုတေထာင္းေထာင္းေတြ
နဲ႔သာမက လမ္းေဘးဝဲယာႏွစ္ဘက္က သည္ေတာ၊ သည္ေတာင္၊ သည္လယ္
သဘာဝ မ်ားစြာနဲ႔ မိမိကၽြမ္းဝင္ခဲ့ပါတယ္။ ရက္သာျခားၿပီး လမျခားပါဘဲ ကားစီး
သြားေနရတာမ်ားေလ။ ေႏြမိုးေဆာင္း သံုးရာသီ အလီလီေျပာင္းေနတဲ့ၾကားမွာ
မိမိဟာ ခရီးသြားလာေနလွ်က္ပါပဲ။

စစ္ေတြ-ပုဏၰားကၽြန္း၊ ေက်ာက္ေတာ္ခရီး ေန႔ခ်င္းျပန္မို႔ထားပါေတာ့။ ေျမာက္ဦးက
႐ံုးဆင္းခ်ိန္မွာ ဟိုက္ေဝး ကားႀကံဳတစ္စီးေတြ႔လို႔ကေတာ့ ျပန္ပါၿပီမိမိသိုက္ၿမံဳဆီ။
အေစာဆံုး ည(၈)နာရီ၊ အၾကာဆံုး ညဆယ့္တစ္နာရီမွာ ျပန္ေရာက္တတ္ပါတယ္။
ကိုယ့္အိပ္ရာမွာ ဒုန္းဒုန္းခ်အိပ္စက္ႏုိင္ခြင့္၊ ေနာက္တစ္ေန႔ ႐ံုးခ်ိန္မတိုင္မီ မနက္ခင္း
ကို ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရတဲ့အရသာမ်ိဳး ႀကံဳဖူးမွယံုေပလိမ့္။

တစ္ပတ္မွာ ခုနစ္ရက္လံုးလံုး လုပ္ငန္းခြင္အတြက္ေရာ အျခားေထြလီေကလာ ဗလိ
ေဗာဓ၊ ဝီစိကိစၧာဧကရီလို႔ ကင္ပြန္းတပ္ခံရသူအဖို႔ အခ်ိန္ပိုထြက္ေအာင္ ခ်ဳံ႕ခ်ဲ႕ရတဲ့
ျပႆနာ၊ အခ်ိန္သံုးစြဲတတ္မႈဟာ ဆုလာဘ္တစ္ပါးပါ။

မိမိတို႔စစ္ေတြနဲ႔ ေျမပံုၿမိဳ႕ဟာ အသြားသေဘၤာလြယ္သေလာက္ အျပန္ခရီးၾကပ္၊
 ခရီးရွည္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ရွည္ၾကပ္ရတဲ့ဒုကၡကို ေက်ာ္လႊားႏုိင္ဖို႔ရာ ႐ံုးဆင္းခ်ိန္
ေနာက္ပိုင္းမွာ ထြက္တတ္တဲ့ ၾကာအင္းေတာင္ ကုတို႔ေမာ္ေတာ္ ေလးကိုစီး၊
 ေရွာက္ခံုရြာဆိပ္မွာကပ္။ ရြာျပင္လမ္းကိုပတ္လို႔ လယ္ကြင္းေတြကိုျဖတ္ ၾကာအင္း
ေတာင္ရြာ လမ္းမႀကီး ကတစ္ဆင့္ ရန္ကုန္-စစ္ေတြဟိုက္ေဝးလမ္းကို တိုက္႐ိုက္
ေရာက္ပါတယ္။ မီတဲ့ႀကံဳရာကား စီးလို႔ကေတာ့ မင္းျပားၿမိဳ႕မွာ အလုပ္ရိွရင္ ညဥ့္ႏွစ္
နာရီေက်ာ္မွာ တည္းခိုႏိုင္ေအာင္လာႀကိဳတဲ့ ဆိုကၠားဆရာမ်ားအားကိုးနဲ႔ အိုေကပါေသး
ရဲ႕။ စစ္ေတြထိ ခရီးဆက္ျဖစ္ရင္ေတာ့ ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္ပိုင္းမွာကို အိမ္ျပန္
ေရာက္ပါေရာ။ ေျမေၾကာခ်ဳံ႕၊ အခ်ိန္ခ်ံဳ႕ စနစ္ရဲ႕ ရလာဘ္ ေကာင္းေလ။ 'မပင္ပန္းလြန္း
ဘူးလား' ဆိုတဲ့စကား ေမးျမန္းေျပာဆိုျခင္း သည္းခံပါလို႔ အေငၚတူးထားတာေလး
ေတာ့ အဆစ္ပါရတယ္မွတ္ပါ။

မိမိသြားျဖစ္ေနသမွ်လမ္းမွာ စစ္ေတြၿမိဳ႕ကအြက္ ဆယ္မိုင္သာသာကေတာ့ အၿမဲတမ္း
ေျဖာင့္ျဖဴးသာယာ ရိွတတ္ပါတယ္။ သည့္ထက္လြန္ရင္ေတာ့ သခၤါရဓမၼနယ္ကို မ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္ရၿပီေပါ့။ ျပဳျပင္ၿပီးခါစမို႔ ေကာင္းခိုက္မွ ၿငိမ့္ၿငိမ့္ေလးစီးရတာမ်ိဳးရိွ
သလို လမ္းပ်က္လို႔ ကားမထြက္၊ ခရီးစဥ္ဖ်က္ရတယ္ လို႔ေတာ့ ရွားလွပါဘိေတာင္း။ လမ္းေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ လိုရာခရီးအၿပီးေရာက္ေအာင္သြား
 ေနၾကသည္ခ်ည္းပါပဲ။ မိမိတို႔ရဲ႕ဒ႐ိုင္ဘာ၊ စပါယ္ယာမ်ားအစြမ္း အံ့မခန္းဖြယ္ရာမ်ား ဂရင္းနစ္စံခ်ိန္ဝင္ႏိုင္ေလာက္ရဲ႕။ တံတား အဆင္း၊ အတက္၊ လမ္းပ်က္ပိုင္းေတြရဲ႕
ဗြက္အိုင္ထဲက ႐ုန္းႂကြလာတဲ့ကား၊ မုန္ယိုေနတဲ့ အာဠာဝကဆင္ႀကီးအလား သ႑ာန္ညီပံု ေပါက္ေနတာကလား။ ဒူးဆစ္ထိနစ္တဲ့ ေရလႊမ္းလမ္းေပၚမွာ ဂ်မ္းတံုး
ေတြအားကိုးနဲ႔ အိစ္(ပ္)ရက္ကားရဲ႕ အိစ္(ပ္)ရက္စပါယ္ယာ ေလးေတြရယ္ေလ..
. ဒ႐ိုင္ဘာကို လမ္းေၾကာင္းျပ ကြပ္ကဲညႊန္ၾကားေနပံုမ်ား အဘယ္မည္ေသာ
တကၠသိုလ္ေတြက ဆည္းပူးထားခဲ့ၾကတာပါလိမ့္။ 'အေမေလး၊ အဘေလး' ဘုရား
တသံေတြ ထိတ္လန္႔ေအာ္ေႂကြးသံစီစီညံ ေနာက္ခံဂီတေတြၾကားက ဒ႐ိုင္ဘာ ေတြရဲ႕ မဟာ့မဟာကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္မႈေတြ။ ေမာင္မင္းႀကီးသားမ်ား သက္ေတာ္ရာေက်ာ္ရွည္
ေစေၾကာင္း ေမတၱာ ရည္ေလာင္းမပ်က္ ခရီးဆက္ၾကေပါ့။ ေတာင္ေပၚလမ္းေတြက
မဆိုစေလာက္ မေတာ္တဆမႈေတြကေတာ့ ျခြင္းခ်က္ပါ။

တစ္ခါတေလ ေပ်ာ္ဖြယ္လို႔ပင္ တင္စားႏိုင္ပါရဲ႕။ မီးရထားလမ္းေဖာက္ေနတုန္း ကား
လမ္းေတြ အႀကီးအက်ယ္ ေရျပည့္ေရလွ်ံျဖစ္ေနတဲ့ ကာလမွာေပါ့။ ေရစိုမခံတဲ့ စက္
ကိရိယာေတြကို ျဖဳတ္၊ ခၽြတ္ၿပီးမွ ခရီးဆက္ၾကတာ။ ဝဲယာရြာ ေတြတစ္ေလွ်ာက္က
ကေလးေတြ ကားေရလိႈင္းစီးေနၾက။ ခါးလယ္ထိနစ္တဲ့ေရထဲမွာ တဗြမ္းဗြမ္း လမ္း
သလားမပ်က္ ၾကသူေတြကို ျမင္ေယာင္ၾကည့္ပါလား။ မိမိတို႔လူမ်ိဳးေတြဟာ ဒုကၡကို
ပန္းလိုပန္ၿပီး ရႊင္လန္းတက္ႂကြဖို႔ ဝန္ေလးတတ္ သူေတြမွမဟုတ္တာ။

တန္ေဆာင္တိုင္ကာလပါလားဆိုတဲ့အသိ ေမ့ေပ်ာက္သြားေစတဲ့ အခါမဲ့မိုးေၾကာင့္ ကမ္းနီရြာအလြန္ ေတာတန္း ႀကီးေတြၾကားမွာ ဟိုဘက္သည္ဘက္ ကားဆယ္စီး
ေလာက္ ရပ္ေနရပါေလေရာ။ ႏြံနစ္ကား႐ုန္းမရလို႔ အခက္ေတြ႔ ၾကရတဲ့ ခရီးေတြေပါ့။
 အေဖာ္ေကာင္းရင္ ငရဲေတာင္လိုက္တယ္ဆိုတာ ဒါမ်ိဳးခပ္ဆင္ဆင္ ေနမွာပါ။ တညီးညီး
တညဴညဴ လုပ္သူတို႔ ရွားပါ့။ ႐ိုးမေတာင္စြယ္ဖ်ား ေဆာင္းဦးညဥ့္လယ္ရဲ႕ ခ်မ္းေအးဒဏ္ကာကြယ္ဖို႔ ေတာထင္း၊ ေတာင္ထင္းေျခာက္ေတြ ဆင္းရွာသူ၊ ဂတ္(စ္)မီးျခစ္ငွားသူေတြကိုၾကည့္ရတာ ေပ်ာ္ပြဲစားမီးပံုပြဲလုပ္မယ့္အတိုင္း ေပါ့ေပါ့
ပါးပါး သက္သက္သာသာ ရွိေနလိုက္ပံုမ်ားေျပာပါတယ္။

ေရႊရွာ၊ ေက်ာက္တူး ေလာပန္းေလာင္း အိပ္မက္ပ်က္ထဲကလန္႔ႏိုးလာတဲ့ ကခ်င္ျပန္မ်ားစြာရဲ႕ ေၾကာင္စီစီမ်က္လံုး ေသမ်ားဟာ ႏႈတ္က်က္ရထားတဲ့ ကဗ်ာတစ္
ပုဒ္လို ႐ိုးရွင္းေနၾကပါတယ္။ ကုန္အိတ္ေတြကို ဗ႑ဳကမၺလာအမွတ္နဲ႔ ၿငိမ့္ေနတဲ့
သူေတြက တုတ္တုတ္မွ်မလႈပ္။ ဒုကၡဆိုခ်ိဳနဲ႔လား၊ ဒါလားေဟ့ ေလာကဓံ၊ ဘာေႂကြးေၾကာ္
သံမွ ထြက္က်မလာဘဲ ၾကားေယာင္ျဖစ္ပါရဲ႕။ မိမိတို႔ဟာ အဖုအထစ္အဟန္႔အတားမ်ား
စြာနဲ႔ အလြန္ယဥ္ပါးၿပီးသားေတြ ျဖစ္ေနၾကေပသကိုး။

သတၱဝါတစ္ခု၊ ကံတစ္ခုတဲ့။ တစ္ဦးတည္းစီးလာတဲ့ကားမွမဟုတ္ဘူးေလ။ ကံမ်ား
စြာရိွမွာ ေသခ်ာတာေပါ့။ ဟိုဆြဲ သည္ငင္၊ ဟိုတိမ္း-သည္ယိမ္းနဲ႔ ကားသမားေတြရဲ႕ စုေပါင္းစြမ္းအားရလာဒ္ေကာင္း။ မီးေရာင္ေတြ တဝင္းဝင္း၊ ဟြန္းတီးသံ ပီပီပြန္ပြန္နဲ႔
သက္မ သက္ျပင္းမ်ားစြာကို ျဖတ္ေက်ာ္ေမာင္းႏွင္ရင္း ခရီးဆက္ႏိုင္ၾကပါတယ္။

dscf72271
စကားမစပ္ ဝန္ခံစရာမ်ားရိွပါေသးရဲ႕။ ပီေကာက္တံတား ရထားလမ္းနဲ႔ ကားလမ္းဆံုရာ
အဆင္းအတက္ လမ္းပ်က္ရက္ရွည္ကာလေတြမွာေပါ့။ "စိတ္ဆင္းရဲမခံခ်င္လို႔" ဆိုတဲ့
ဆင္ေျခေလးနဲ႔ ကားေပၚကဆင္းက်န္ရစ္၊ ရထား လမ္းျမင့္ေပၚက ေျခက်င္ေလွ်ာက္ရင္း ဗြက္ေတာကိုျဖတ္ေမာင္း ႐ုန္းကန္ေနတဲ့ကားကိퟷ:uOYCwံုေလ။ ဗီဒီယို မွတ္တမ္း
တင္ၿပီး တရားစခန္းေတြမွာ သံေဝဂယူစရာ ျပသဖို႔ေကာင္းေနေလမလားေနာ္။

ေၾကာက္တယ္ဆုိတာလည္းစိတ္၊ ေၾကာက္တယ္လို႔သိေနတာလည္းစိတ္၊ ေရွ႕စိတ္ကို
 ေနာက္စိတ္နဲ႔ ရႈျဖစ္ပံုမ်ား။ မိမိကိုယ္ကို မိမိဟားစရာေတြျဖစ္လို႔။ ဒါေပမယ့္ ခရီးသည္
တင္ မိမိတုိ႔စီးလာတဲ့ ဗြက္ေတာထဲက အျမန္ယာဥ္ကားႀကီးကို ေထာ္လာဂ်ီေလးက
လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ပံုကိုျမင္ရခိုက္မွာေတာ့ မိမိမဟားျဖစ္ေတာ့ပါ။

ဖံုတေထာင္းေထာင္းတစ္မ်ိဳးေျပာင္း ဗြက္ေတာ၊ ဗြက္ေတာတျဖစ္လည္း ဖံုတေထာင္း
ေထာင္းရယ္လို႔ စာခ်ိဳးခ်င္ လွပါဘိတယ္။ မိုးဦးက်ခါစနဲ႔ ေဆာင္ဦးကာလရက္တိုေလး
ေတြမွအပ က်န္ရာသီကာလေန႔ရက္ေတြမ်ားမွာ ဖံုနဲ႔ဗြက္ဟာ ဟာမိုနီက်လြန္းလွပါ
တယ္။

မိမိတို႔စီးေနတဲ့ကားေတြဟာ အဲယားလည္းမကြန္းႏိုင္ဘူးဆိုေတာ့ကာ... ျပတင္းဖြင့္စီး
ၾကရတာပါပဲ။ သည္းသည္း မည္းမည္းႀကီးရြာေနတဲ့ မိုးပက္ခံရင္း၊ ရိုးတြင္းျခင္ဆီစိမ့္
ေအာင္ တုန္ခ်မ္းေနရတဲ့ၾကားထဲ မူးေဝေအာ့အန္တတ္သူမ်ားအတြက္ ကားျပတင္း
ဖြင့္ေပးထားရပါတယ္။

တံခါးပိတ္စီးရင္း ဖံုသက္သာမယ္လို႔ ကားစီးသက္ဝါႏုေတြ အေတြးေခ်ာ္တတ္ပါတယ္။
 ပိုက္စိပ္တိုက္ ပစ္မွတ္ရွာ အၾကားမလပ္ဝင္လာတတ္တဲ့ ဖံုလံုးႀကီးထုကိုကာကြယ္ဖို႔ရာ
 ျပတင္းဖြင့္စီးတာ အေကာင္းဆံုးပါ။ ဝင္ၿပီးထြက္ေပါ့။

သည္လိုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ မိမိဟာ ရခိုင္သူစစ္စစ္ေရမေရာဘဝကေန စုေတ့က်ၿပီးသကာလ
ဘယ္လူမ်ိဳးရယ္လို႔ မခန္႔မွန္းႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ မာဖလာပုဝါပါးေလးနဲ႔ ကိုယ္အထက္ပိုင္းတစ္ခုလံုးကို လႊမ္းၿခံဳဖံုးအုပ္ကာ စီးတတ္လို႔ပါ။ မိမိနဲ႔အတူပါလာတဲ့
လက္ကိုင္အိတ္၊ လက္ဆြဲအိတ္ခမ်ာေလးေတြရယ္ေလ... ကိုယ့္ကိုသာ တသသ လုပ္
ေနၿပီး သားသမီးေတြကို ပစ္စလက္ခတ္ ေမြးျမဴထားတတ္တဲ့ သားသည္မေအဆုိးရဲ႕ ကေလးေတြအတိုင္းပါပဲ။ ညစ္ပတ္ေပေရ ဖံုအလူးလူးနဲ႔ ေကာက္ယူေပြ႔ပိုက္ခ်င္စရာ
မေကာင္းလွေအာင္ အက်ည္းတန္သိမ္ငယ္လို႔ေပါ့။

တစ္စီးေနာက္က တစ္စီးလိုက္ေမာင္းရတဲ့ေန႔ေတြမွာ ဆိုင္ကယ္၊ ေထာ္လာဂ်ီနဲ႔ ကားမ်ိဳးစံုအျဖတ္မ်ားတဲ့ ေန႔ေတြမွာ "လွည္းလမ္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ ဖံုလံုးႀကီးေတြ တရိပ္ရိပ္တက္တာ ျမင္ေယာင္ေသးေတာ့တယ္" သီခ်င္းကို ေယာင္ေတာင္ေပါင္ေတာင္
ညည္းမိရင္း ခရီးသြားဝါရမိတၱဳ၊ ျပႆဒါးေန႔မ်ား ျဖစ္ရတာပါပဲ။

သည္လိုဒုကၡဆင္းရဲေတြဟာ ကန္ေစာက္ေတာင္ေပၚရိုးက ေမႊးျမလတ္ဆတ္တဲ့ေလ၊
အေပါက္ဝရြာအလြန္မွာ ဘြားခနဲ႔ေပၚလာတတ္တဲ့ မိမိတို႔ကစၧပျမစ္ညာရဲ႕ စိမ္းျမ
ညိဳ႕ေမွာင္ေနတဲ့ ေရျပင္က်ယ္ကို ျဖတ္တိုက္လာခဲ့တဲ့ ခ်ိဳျမသန္႔ရွင္းလွစြာေသာ ေလညင္း
ေငြ႔ေငြ႔ေတြနဲ႔ေတြ႔ရေတာ့ အေတာ္အသင့္ေျပေလ်ာ့ေစခဲ့တာပါ။ တံတားႀကီးငယ္ေတြ
ဖတ္ရခ်ိန္ ရႈရႈိက္ခြင့္ရတဲ့ေလမ်ားဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ ဗီတာမင္အသက္ဆက္ ေက်းဇူးေတာ္
ရွင္မ်ားေပါ့။

ပင္လယ္ဝကေန ကစၧပ၊ အဥၹနျမစ္မ်ားကို အစုန္အဆန္ကားလမ္းခရီး မိုင္ေထာင္ေသာင္း
 ရိွပါေရာ့မယ္။ မိမိတို႔လို ခရီးသြားေနရသူေတြဟာ ေတာၾကည့္ေတာင္ၾကည့္ ဝဲယာ
လယ္ကြင္းျပင္က်ယ္ေတြရဲ႕ ဥတုသံုးလီနဲ႔အညီ ေျပာင္းလဲျခင္း သဘာဝေတြနဲ႔ အပန္း
ေျဖၾကရတာပါပဲ။ ဘယ္လိုပဲၾကည့္ၾကည့္ ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ႐ိုးအီတယ္လို႔ကို မိမိ
မခံစားရပါဘူး။ သဘာဝတရားရဲ႕ ဂမၻီရဆန္မႈေတြကို ဦးညြတ္ခ်င္စရာပါ။

တဒုန္းဒုန္းတဒိုင္းဒိုင္း၊ တဂ်ိဳင္းဂ်ိဳင္းတလိမ့္လိမ့္ တုန္ခါဟစ္ေႂကြးေမာင္းႏွင္ေနတဲ့
ကားထဲမွာ ကိုယ္ကိုထားပစ္ခဲ့၊ စိတ္ေတာင္ပံလႊင့္ထားရာမွာ သည္ေတာေတာင္၊ လယ္ေျမသဘာဝတရားေတြသာ ပါမလာႏိုင္ရင္ မိမိတို႔ ကိုယ္စိတ္ႏွလံုး ပ်က္ျပဳန္း
သြားကုန္ၾကတာၾကာလွေပါ့။ မိမိေတာေတာင္မ်ားရဲ႕ အတြင္းကလီစာက်န္းမာေရး
ကိုေတာ့ အနီးကပ္မေစ့ငုျဖစ္ေပမယ့္ ဝတ္႐ံုစိမ္းထည္လဲနဲ႔ အိေျႏၵလံုၿခံဳဆဲမို႔ စိတ္
သက္သာ8ϯYGK။

မိမိအႏွစ္သက္ဆံုး ခရီးသြားေန႔ရက္မ်ားကို လက္ေဆာင္ပါးခ်င္ပါရဲ႕။ ရက္ဆက္
ရက္ရွည္ သည္းထန္တတ္တဲ့ ရခိုင္မိုးႀကီးရြာၿပီးစမွာေပါ့။ သည္လမ္းဟာ ပင္လယ္ကိုျဖတ္ေဖာက္ထားသလားထင္ရပါတယ္။ ဝဲယာတစ္ဘက္တစ္ခ်က္ စီမွာ တဲတစ္ကုပ္၊ ႏြားတစ္အုပ္ေလာက္ ရွားရွားပါးပါးေတြ႔ျမင္ရတာကလြဲလို႔ ေရပင္လယ္
ေဘာင္ဘင္ေဝေနတာမ်ားေလ။ လမ္းရယ္၊ ကားရယ္ အရမ္းကို စိတ္ကူးယဥ္
စရာေကာင္းလြန္းေနတတ္ပါတယ္။ ေခတ္မီပင္လယ္ျဖတ္ ကားလမ္းမႀကီးထက္က
 ျဖတ္ေမာင္းသြားေနရသလိုမ်ိဳးေပါ့။ ေရေအာက္ေျမေအာက္လမ္းေတြကို မျမင္ဖူး
သူအဖို႔ ရိွတာေလးနဲ႔ ယဥ္ရတာကိုးေနာ္။ လက္ေတြ႔ဆုိတာ စိတ္ကူးကအစ တည္
တတ္တာကို မျငင္းဘူးမလား။

အက်င့္ပါလြန္းေနတဲ့ စိုးရိမ္ေသာက ဝင္မေႏွာင့္ခင္အထိ ၿငိမ္းေအးခ်မ္းေျမ႕မႈ
ခံစားေကာင္းေနခဲ့တာေလ။ မိုးရြာမွပ်ိဳးသာဆုိေပမယ့္ မိုးမ်ားေတာ့ ပ်ိဳးပါသြားမလား
ဆုိတဲ့ အေတြးဝင္လာတာနဲ႔ ပ်က္စီးသြားပါေလေရာ။

ဟို... အေဝးက ေတာစဥ္ေတာင္လိႈင္းေတြၾကားဆီ အၾကည့္ေရာ အေတြးကိုပါ
လွမ္းပို႔ပစ္ရတတ္ပါတယ္။ အာပါးပါး... လွပလြန္းတဲ့ မိုးေကာင္းကင္ႏွစ္ခု ျဖစ္ထြန္းေန
ပါေရာ့လား။ "ေတာင္ခိုးႏွင့္တိမ္ ေရာယွက္လိမ္လ်က္၊ တိမ္ႏွင့္ေတာင္ခိုး၊ ေတာင္ကို
မိုးေသာ္" ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ကဗ်ာ၊ မိမိတို႔မူလတန္း ျမန္မာဖတ္စာအုပ္ထဲက ကဗ်ာ။
စာေတြ႔ မ်က္ေတြ႔ သဘာဝေဆးေရးပန္းခ်ီေတြ အံ့ဘနန္း ႀကံဳဖူးခ်ိန္ရသမ်ား မိုးလံုးေမာက္လွ်ံလို႔။ ေရတံခြန္ေလးငါးခု ေလာက္ကိုလည္း မိမိရဲ႕ မိုးတြင္းခရီးစဥ္
မ်ားမွာ ရွားရွားပါးပါး ေတြ႔ျမင္ဖူးတာမို႔ တစိမ့္စိမ့္ပီတိ ျဖာေဝေနတတ္ပါရဲ႕။

ဝါမြဲေျခာက္သေယာင္းထေနတဲ့ ရိုးျပတ္ေတာမ်ား၊ ထြန္ေရးငင္ခ်ိန္ လူႏွင့္ႏြားႏွင့္
အတူ ရုန္းေနၾကတဲ့ျမင္ကြင္းေတြ။ လယ္ထြန္စက္နဲ႔ လယ္ထြန္ေနတဲ့လယ္ကြင္း လက္တစ္ဘက္စာေတာင္မျပည့္တတ္။ ပ်ိဳးပင္ငုတ္စိ မေပါ့တေပၚ ေလးေတြ။
 ျမစိမ္းကတၱီပါမြမြရြရြလိႈင္းအိထေနသလို လက္တေဖာင္စာ ပ်ိဳးပင္ေလးေတြရဲ႕
 ႏဲြ႔ယိမ္းအလွေတြ။ ဖူးတံမခ်ီခင္ကတည္းကကို ေကာက္သင္းနံ႔ေမႊးေတြ ကား
လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ လိုက္ပါသင္းပ်ံ႕ၾက။

ေရႊသီးေရႊခဲ ျပြပ္သိပ္ခိုတြဲေနတဲ့ စပါးခင္းတျပန္႔တေျပာႀကီး။ စာကေလး၊ ေငြဗ်ိဳင္းျဖဴ၊
 ေရႊက်ီးညိဳတို႔ အုပ္ဖြဲ႔။ မိမိရဲ႕ သည္လယ္ကြင္းေတြ ရိတ္သိမ္းခ်ိန္ ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္
ခဲ့ၾကပါၿပီလဲ။ ေလာကႀ78O_wရိတ္သိမ္းဖို႔ရာ ဘယ္အခ်ိန္လဲ။ အေတြးေတြ
ေမာင္းႏွင္ရာ လိုက္ပါမိခဲ့ေပါ့။

ကားစီးတိုင္း ခံစားထားရသမွ် ဒုကၡေပါင္းစံုကို မိမိဘဝမွာ ဘယ္အရာ
ေတြနဲ႔မ်ား ေခ်ဖ်က္ထားျဖစ္ခဲ့ပါလိမ့္။ ျပန္ခ်ိန္တန္ျပန္ၾကရတဲ့ဘဝခရီးမွာ မသြားခ်င္
ဘဲသြားခဲ့ရ၊ သြားေနရတဲ့ခရီးေတြရဲ႕ကန္႔သတ္မ်ဥ္း ရွာေတြ႔ႏိုင္ခဲ့ပါ့မလား။
လွခ်င္တိုင္းလွျပေနၾကတဲ့ သဘာဝတရားေတြၾကားက သည္လမ္းရဲ႕ပ်က္ပ်က္ႏိုင္
လြန္းတဲ့ အေနအထားေတြအတြက္ မစီမဆိုင္ 'သစၥာျဖင့္ ေလးနက္ၾကသူမ်ား'
အက္ေဆးေခါင္းစဥ္ပိုင္ရွင္ ဆရာေနာင္ေအး စိတ္ဆိုးရင္လည္း ေတာင္းပန္ရံုပါပဲ။
အဲဒီေခါင္းစဥ္စာသားကို ခဏခဏရြတ္ဆိုလိုစိတ္ ေပၚေပါက္ေနတတ္လို႔ပါ။
မိမိတို႔ဟာ ေရွ႕မွာေကာင္းဖို႔ကိုသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးစြာ ေစာင့္စားသည္းခံတတ္တဲ့
အေလ့အက်င့္ အထံုပါရမီ ရင့္တန္သေလာက္ ရင့္ေနၾကၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ေႏြတုန္းက
 လမ္းေျမညိွ၊ လမ္းခ်ဲ႕ထြင္ျခင္း အသည္းအသန္လုပ္ၾကတာ ျမင္ရံုနဲ႔ မိုးတြင္းမွာ
လမ္းသစ္လမ္းေကာင္းျဖစ္ဖို႔ ရင္ခုန္ထားၾကပါၿပီ။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အတိုင္း ျဖစ္မ
လာျပန္ ေတာ့လည္း ေအာ္... မၿပီးစီးလိုက္လို႔ေနမွာပါနဲ႔ ဗြက္ျဖစ္သြားတဲ့လမ္းမ
အတိုင္း ခရီးဆက္မပ်က္၊ ဂိတ္တိုင္းအဆင္း မပ်က္ခဲ့ၾကသူေတြ ရယ္ေလ။

သတင္းရင္းျမစ္  arakantimes             
နာတာရွည္ ရင္ၾကပ္ေရာဂါ၊ အေၾကာကပ္၊ ညွပ္၊ အရိုးအက္ စသျဖင့္ ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါး ေဝဒနာႏွစ္ထပ္ကြမ္းရယ္လို႔ မိမိအေမရဲ႕ ေထာပနာျပဳမႈေတြၾကားမွာ ေန႔စဥ္သံုး စားေဆး၊ လိမ္းေဆး၊ ရႈေဆး၊ ငံုေဆးမ်ားစြာ မွီဝဲရင္း သည္ဟိုက္ေဝးလမ္းနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ေက်ာ္ ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္ေနလာလိုက္တာမ်ားေလ မိမိသာ ေယာက်္ားသားျဖစ္လို႔ကေတာ့ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးလို လက္ပန္းေပါက္ေတြေတာင္ ခတ္မိေနမလားမသိ...။

No comments:

Post a Comment

ေနာက္ဆံုးတင္တဲ့ သတင္း (၁၀၀)ပုဒ္ ေခါင္းစဥ္ႏွိပ္၍ ဖတ္ရွဳပါ