
-ျမဝတီ ေတာင္ ပတ္လမ္း အသစ္ေဖာက္
လုပ္မည့္ စီမံကိန္းကို ထိုင္းႏိုင္ငံ လမ္းေဖာက္
လုပ္ ေရးကုမၸဏီ (စီဆန္ကန္ယိုထ)က ယခုႏွစ္
ေႏွာင္းပိုင္းတြင္ လုပ္ငန္းစဥ္ ျပန္လည္ စတင္
ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
လမ္းေဖာက္လုပ္ေရးသည္ ဦးစြာအေနျဖင့္ နယ္ေျမတိုင္းထြာၿပီး သဃၤန္းညီေနာင္မွ
ေကာ့ကရိတ္အထိ ထုိင္းအစိုးရမွ လမ္းေၾကာအ သစ္ ေဖာက္လုပ္ေပးမည္ျဖစ္သည္
ဟု ကရင္ျပည္နယ္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီး ေစာခင္ေမာင္ျမင့္က ေကအုိင္စီ
သို႔ ေျပာ သည္။
“လမ္းေဖာက္လုပ္ေရးအတြက္ အသံုးျပဳရမယ့္ စက္ယႏၱရားေတြ ျမဝတီဘက္ကို
ေရာက္ေနၿပီး။ ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ေျမေတြကို လိုက္ၿပီးေတာ့ တိုင္းထြာေန
တယ္။ ၿပီးရင္ လမ္းကိုေဖာက္မယ္”ဟု ေစာခင္ေမာင္ျမင့္က ေျပာသည္။
ထိုင္း-ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္မ်ား သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ျပဳလုပ္သည့္ လမ္း
ေဆာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းကို အာရွဖြ႔ံၿဖိဳးေရးဘဏ္ ၏ အကူအညီျဖင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ လမ္းေဖာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီ (စီဆန္ကန္ယိုထ)က တာဝန္ယူ လုပ္ေဆာင္ေပးသြား
မည္ ျဖစ္သည္။
လက္ရိွ ေကာ့ကရိတ္-ျမဝတီ ေတာင္ေပၚလမ္းသည္ မိုင္အကြာအေဝး ၄၀မိုင္ခန္႔ရိွၿပီး
၃နာရီေက်ာ္ လမ္းခရီး ၾကာျမင့္ကာ ယခု စီမံ ကိန္း ၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ပါက ခရီး
အကြာအေဝးမွာ သံုးပံုတစ္ပံု ေလ်ာ့က်လာမည္ျဖစ္သည္။

ေကာ့ကရိတ္-ျမဝတီ ဆိုင္ကယ္ေျပးဆြဲသူတစ္ဦးက “လမ္းအသစ္ေဖာက္မယ္ဆိုရင္
က်ေနာ္တို႔ တကၠစီေျပးဆြဲသူေတြအတြက္ တစ္ေန႔ကို တစ္ေခါက္ႏွစ္ေခါက္ေတာင္
အသြားအျပန္ သြားလို႔ရတယ္။ အခု လမ္းက သိပ္က်င္းေတာ့ အႏၱရာယ္အရမ္းမ်ား
တယ္။ ေနာက္ လမ္းက အရမ္းပ်က္ေတာ့ မိုးရြာရင္ တစ္လမ္းလံုး ခ်ဳိင့္ခြက္၊ ဗြက္အိုင္
ေတြပဲ”ဟု ေျပာသည္။
၎စီမံကိန္းတြင္ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာမ်ားႏွင့္ ၀န္ထမ္းမ်ားက ႀကီးၾကပ္တာ၀န္ယူေပး
မည္ျဖစ္ၿပီး စက္ယႏၱရားမ်ားကို ႏွစ္ဖက္ကၽြမ္း က်င္သူမ်ားက ကိုင္တြယ္လုပ္ေဆာင္
သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကရင္ျပည္နယ္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ေစာခင္ေမာင္ျမင့္
က ဆက္လက္ ေျပာဆိုသည္။
ေကာ့ကရိတ္-ျမဝတီ လမ္းေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းကို ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၀၄ခုႏွစ္က စတင္
ေဆာင္ရြက္ရန္ စီစဥ္ထားခဲ့ေသာ္လည္း ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအ႐ံုး-KNU လႈပ္ရွား
ရာနယ္ေျမျဖစ္သည့္အတြက္ နယ္ေျမေအးခ်မ္းမႈ မရိွဟုဆိုကာ ၂၀၀၅ခုႏွစ္တြင္ လုပ္ငန္း
ကို ရပ္နားထားခဲ့ၿပီး ယခုမွသာ ျပန္လည္ စတင္ရန္ လုပ္ေဆာင္လာျခင္းျဖစ္သည္။
သတင္းရင္းျမစ္ း ေကအိုင္စီ
No comments:
Post a Comment