
ကၽြန္ေတာ္သည္ ေက်ာင္းဆရာဘဝကို ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ တိုင္ ေမြ႕ေပ်ာ္ၿပီးမွ ပင္စင္ယူခဲ့ရပါသည္။ ေက်ာင္းဆရာ ဘဝမွ အနားယူခဲ့စဥ္က နာက်ည္းမႈ
အျပည့္ျဖင့္ အနားယူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ေက်းလက္ဆရာ ဘဝ
မွာသာ
ကၽြန္ေတာ္ေပ်ာ္ေမြ႕လၽွင္ ေက်ာင္းဆရာဘဝကို ၿမဲေနမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။
ေက်းလက္ ေက်ာင္းဆရာေလးဘဝကိုေတာ့ ယေန႔တိုင္
လြမ္းဆြတ္မိသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ကို
မူလတန္းျပဆရာအျဖစ္ စတင္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရန္
တာဝန္ေပးအပ္ျခင္းခံရသည့္ေက်ာင္းမွာ အဆိပ္ေတာင္ဆိုသည့္ ပဲခူး
ေခ်ာင္းဖ်ားမွ
႐ြာေလးတစ္႐ြာတြင္ျဖစ္သည္။ အျပစ္ကင္းစင္သည့္
တပည့္ မ်ားႏွင့္
ဆင္းရဲဒုကၡခံကာပညာသင္ၾကားေပးခဲ့ရသည့္ကာလမ်ား
ကို အမွတ္ရမိသည္။ ေနာက္ပိုင္း
အလယ္တန္းျပဆရာ အျဖစ္ ရာထူးတိုး
ေတာ့လည္း ယခင္႐ြာထက္
ပဲခူးၿမိဳ႕ႏွင့္ပိုေဝးသည့္ ေဇာင္းတူ႐ြာသို႔
ေရာက္ခဲ့သည္။ ပဲခူး႐ိုးမအနီး
႐ြာတစ္႐ြာသို႔ ရာထူးတိုးသည့္ ဆရာ
ဆရာမမ်ားႏွင့္ အတူ သြားေရာက္ခဲ့ၿပီး
အင္တိုက္အားတိုက္ စာသင္ျခင္း၊ ရပ္႐ြာဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္
ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ရျခင္းမ်ားကိုလည္း သတိ
ရမိသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔
ေဇာင္းတူ႐ြာသို႔ေရာက္သည့္ႏွစ္မွာပင္ ဆရာ ဆရာမမ်ား
စည္းလုံးညီၫြတ္စြာျဖင့္
သင္ၾကား ေပးႏိုင္မႈေၾကာင့္ ထိုႏွစ္ အစိုးရစစ္ ၈
တန္းကို ၃၃
ေယာက္ဝင္ေျဖခဲ့သည့္အနက္ ၃၂ ေယာက္ေအာင္ၿပီး၊
တစ္ေယာက္သာ စာေမးပြဲ႐ႈံးခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ၿမိဳ႕နယ္တြင္လည္း
ေကာင္း၊ တိုင္းတြင္လည္းေကာင္း ရာခိုင္ႏႈန္း ၉၇
ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ေအာင္ျမင္
ေသာ္လည္း ဆုမရခဲ့။ အနည္းဆုံး ေက်ာင္းသား ၅ဝ
မရွိသျဖင့္ ဆုမေပး
ဆိုသည့္အတြက္ ရင္နာခဲ့ရဖူးသည္။ ထိုေက်ာင္းသား ၃၃ ေယာက္
ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ တစ္ႏွစ္လုံး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆရာ ဆရာမေတြ
မည္မၽွ
ႀကိဳးပမ္းလုပ္ေဆာင္ခဲ့ရေၾကာင္း၊ ပင္ပန္းဆင္းရဲခဲ့ၾကေၾကာင္း
ကာယကံရွင္မ်ားသာ
သိၾကပါလိမ့္မည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္
အလယ္တန္းဆရာဘဝမွ သင္တန္းအဆင့္ဆင့္ကို
ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး ဆရာဘဝ
ေမၽွာ္လင့္ခ်က္ျဖစ္သည့္ ဘီအီးဒီသင္တန္း
ကိုလည္း ရန္ကုန္ပညာေရးတကၠသိုလ္တြင္
လာတက္ခြင့္ ႀကဳံလိုက္
သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ဘဝအလွည့္အေျပာင္းျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ေရာက္ၿပီး
ကြန္ပ်ဴတာကို အ႐ူးအမူးျဖစ္ကာ ေလ့လာလိုက္စားရင္း၊
ေနာက္ပိုင္း
ကြန္ပ်ဴတာကို ကိုင္ႏိုင္၊ သုံးႏိုင္၊ ျပင္ႏိုင္သည့္
ကြန္ပ်ဴတာဆရာဘဝသို႔
အရွင္လတ္လတ္ ေရာက္သြားသည္။ ကြန္ပ်ဴတာဆရာျဖစ္သြားသျဖင့္
ေက်ာင္းစာလည္း မသင္ရေတာ့။ ကြန္ပ်ဴတာမရွိသည့္ ေတာေက်ာင္း
သို႔လည္း
မျပန္ရေတာ့။ ပဲခူးၿမိဳ႕ရွိ နာမည္ႀကီးေက်ာင္းႀကီးတစ္ေက်ာင္း
တြင္
ကြန္ပ်ဴတာဆရာအျဖစ္ဝင္လုပ္မိရာမွ ပညာေရးေလာကကို အၿပီး
အပိုင္
စြန္႔ခြာခဲ့ရသည့္ဘဝသို႔ ေရာက္ခဲ့ရသည္။
ထိုနာမည္ေက်ာ္ေက်ာင္းႀကီးတြင္
ဆရာျဖစ္ေရး၊ ေက်ာင္းသားျဖစ္ေရးဆို
သည္မွာ မဟာအခြင့္အေရးႀကီးတစ္ခုပမာ
သတ္မွတ္ေနခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္း
ဆရာေလာက ရွားပါးလွေသာ ကြန္ပ်ဴတာဆရာဘဝ (ထိုေခတ္က)
ျဖင့္
ေရာက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ထိုေက်ာင္းသို႔ေရာက္စဥ္
ပညာ
ေရးေလာက၌ ကိုယ့္ေက်ာင္းသားကို အခ်ိန္ပိုျပန္သင္၊
ပိုက္ဆံယူေသာ
စနစ္ႏွင့္ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ရသည္။
က်ဴရွင္ပေပ်ာက္ေရးဟုဆိုကာ
ညေန ၃ နာရီခြဲ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္တြင္
ေက်ာင္းသားမ်ားကို
အိမ္မျပန္ခိုင္းေသးဘဲ၊ မိမိသက္ဆိုင္ရာ အတန္း
ထဲတြင္ပင္ အခ်ိန္ပိုဟုဆိုကာ
ထပ္ေနခိုင္းသည္။ ေနာက္ထပ္ တစ္နာရီ
ေလာက္ ေက်ာင္းသားေတြက လိမ္ပိန္ကာေနၿပီး
စာေတြေအာ္ဖတ္၊ ဆရာ
ေတြကလည္း ပ်င္းရိၿငီးေငြ႕စြာျဖင့္ သတ္မွတ္ခ်ိန္ကို
ေရာက္ေစရန္ အျပင္သို႔
နားတစ္စြင့္စြင့္ႏွင့္ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ၾကရသည္။ ၿပီးေတာ့မွ
ေက်ာင္းသား ေတြ
ဆီက အခ်ိန္ပိုေၾကးဆိုကာ လကုန္လၽွင္ မိဘေတြထံက
ပိုက္ဆံေတာင္းသည္။
အတန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြ
က်ဴရွင္မသြားႏိုင္ရန္ စီမံသည္ဟုဆိုေစ၊ ေက်ာင္း
လႊတ္သည့္အခ်ိန္မွ က်ဴရွင္
ထပ္ေျပးရျပန္သျဖင့္ မိုးခ်ဳပ္သည့္တိုင္ အိမ္မျပန္ႏိုင္
ျခင္းျဖင့္သာ
ပိုၿပီးအခ်ိန္ေပးၾကရသည္။ ထူးျခားမလာ။ ယင္းကိုပင္ လစဥ္ေက်ာင္း
လခအေနျဖင့္
ထပ္ေဆာင္းေပးေနရျပန္ရာ မိဘမ်ားထံမွ အသံေတြထြက္လာသည္။
အခ်ိန္ပိုေၾကးကို
ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက စုေဆာင္းၿပီး ေက်ာင္းရွိဆရာမ်ားကို
ျပန္ခြဲေပးရသည့္စနစ္ က်င့္သုံးသည္။ ေက်ာင္းသားနည္းသည့္ေက်ာင္းမ်ားတြင္
ဆရာေတြရသည့္ အခ်ိန္ပိုေၾကးက မေျပာပေလာက္ေသာ္လည္း၊ ေက်ာင္းသား
ေတြ
ေထာင္ခ်ီရွိေနသည့္ ေက်ာင္းႀကီးေတြမွ ဆရာေတြကေတာ့ မူရင္းလစာ
ထက္ပင္
မ်ားျပားသည့္ ခံစားခြင့္မ်ားကို ရရွိလာၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာမ်ား
ေလာက
အတြင္းမွာပင္ ေသြးကြဲမႈမ်ား ျဖစ္လာသည္။
က်ဴရွင္ပေပ်ာက္ေရးအတြက္
တိုက္သည္ဆိုေသာ္လည္း က်ဴရွင္ေတြက ေမွာင္ခို
က်ဴရွင္ေတြျဖစ္သြားသျဖင့္
ေဈးပိုႀကီးသြားသည္။ ေက်ာင္းဆရာေလာကတြင္လည္း
အတန္းတစ္တန္းတြင္ ၿမိဳ႕စား
နယ္စားမ်ားပမာ ေက်ာင္းသား ခြဲယူသည့္စနစ္
ေတြေခတ္စားလာသည္။ ဥပမာ ေက်ာင္းသား
၅ဝ ခန္႔ရွိသည့္ မူလတန္းတစ္
တန္းတြင္ အတန္းပိုင္ႏွင့္ ဘာသာရပ္ဆရာတို႔
ေက်ာင္းသားခြဲကာ အိမ္သို႔
က်ဴရွင္ေခၚသင္သည့္ စနစ္ေတြ ေခတ္စားလာသည္။
က်ဴရွင္ေကာင္းမွန္းသိ
လာသျဖင့္ ျမန္မာစာကိုပင္ အိမ္ေခၚၿပီး က်ဴရွင္သင္သည္အထိ
အတင့္ရဲလာ
သည္။ မိဘေတြကလည္း က်ဴရွင္ သြားမတက္လၽွင္ မိမိသားသမီးကို
အၿငိဳး
ထားကို ျပႆနာရွာ မည္စိုးရိမ္သျဖင့္ တစ္ပတ္ ႏွစ္ရက္
ေက်ာင္းပိတ္ရက္
မ်ားတြင္ ဆရာ ဆရာအိမ္မ်ားသို႔ အေရာက္ပို႔ကာ
က်ဴရွင္ခိုင္းၾကရသည္။
ထိုအခ်ိန္အထိ ပညာေရးဌာနတြင္ က်ဴရွင္မသင္ရဆိုသည့္
အမိန္႔ကရွိေန
သလို၊ က်ဴရွင္မသင္ပါဟု ဆရာေတြ ဆရာမေတြ လက္မွတ္ထိုးထားၾကသည္။
ေက်ာင္းဆရာေလာကတြင္
စုန္းျပဴးေတြမ်ားစြာရွိပါသည္။ တာဝန္သိသိ၊ သစၥာ
ရွိရွိ အနစ္နာအပင္ပန္း
အဆင္းရဲခံကာ သင္ေနၾကေသာဆရာ ဆရာမ်ားရွိပါ
သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုဆရာေတြက တစ္ေန႔
တစ္ျခား အေရာင္အဆင္းေတြ မြဲလာသည္။ ေခ်ာင္ထိုးခံလာရသည္။ က်ဴရွင္သင္သည့္
ဆရာေတြကို ေက်ာင္း
လာလၽွင္ ဆိုင္ကယ္ေတြႏွင့္ ျဖစ္လာသည္။
ေက်ာင္းျပန္လၽွင္လည္း ကား
ေကာင္းေကာင္းေတြက ႀကိဳသြားၾကသည္။ မ်က္ႏွာလည္း
ေက်ာင္းတြင္
အေတာ္ေလးပြင့္ၾကသည္။
ပိုဆိုးသည္က
ေက်ာင္းတြင္ ဂိတ္ေစာင့္အျဖစ္ ေက်ာင္းဆရာေတြကို တာဝန္ခ်
ထားျခင္းျဖစ္သည္။
႐ိုးသားသည့္ ဆရာေတြက တာဝန္က်ရာေနရာတြင္ ေနပူ
မေရွာင္၊ မိုး႐ြာမေရွာင္
ကိုယ့္ထမင္းဘူးေလး ကိုယ္ဖြင့္ကာ ဘယာေက်ာ္တစ္
တုံးႏွင့္ စားေနခ်ိန္တြင္
အခြင့္အေရးသမား ဆရာေတြကိုလည္း စိတ္ပ်က္စရာ
ေကာင္း ေလာက္ေအာင္
ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ရသည္။
ဆရာတစ္ေယာက္သည္
မနက္တိုင္း ဂိတ္ဝအနီးရွိ စက္ဘီး႐ုံတြင္ လာထိုင္
တတ္သည္။ သူလာထိုင္တိုင္း
သူ႕ဇနီးကလည္း ေဈးဆြဲျခင္းေလးျဖင့္ ေရာက္
လာတတ္သည္။ မၾကာမီ ေက်ာင္းသို႔
ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားက သားသမီးမ်ား
ကို လာပို႔ၾကသည္။ ေက်ာင္းသို႔လာပို႔ၿပီး
ေဈးသြားမည့္မိဘမ်ားကို ထိုဆရာႏွင့္
ဇနီးျဖစ္သူတို႔က ဝက္သား၊ ၾကက္သား၊
ငါးေတြ တစ္ေန႔တစ္မ်ိဳး မ႐ိုးေအာင္မွာ
သည္။ မိဘေတြ ဆြဲျခင္းထဲသို႔
အထုတ္ေလးေတြ တစ္ထုတ္ၿပီးတစ္ထုတ္လာ
ထည့္ေသာ္လည္း ပိုက္ဆံတစ္ခါမွ ေပးသည့္ကို
မေတြ႕ဘူး။ ထိုဂိတ္ေစာင့္
ဆရာကလည္း ေန႔စဥ္ ဂ်ဴတီရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ
တာဝန္ေက်
သည္။ သူသာမက ဇနီးျဖစ္သူကပါ တာဝန္ေက်စြာ ဝင္ေရာက္ထမ္းေဆာင္ေပး
ပါသည္။
ေနာက္ဆရာတစ္ေယာက္ကလည္း
တစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းက သူေဌးေက်ာင္း
ဟု လူသိမ်ားသျဖင့္
ေက်ာင္းသားေတြလည္း ေက်ာင္းသို႔လာလၽွင္ အိတ္ေဖာင္း
ေဖာင္းေလးေတြႏွင့္ျဖစ္သည္။
ေနာက္ပိုင္း ေက်ာင္းသားေတြက ေက်ာင္းသို႔မဝင္မီ
ေက်ာင္းထိပ္ရွိ
ကြမ္းယာဆိုင္တြင္ ပိုက္ဆံအိတ္ေလးေတြ အပ္သြားတတ္သည္။
အေၾကာင္းကို
စုံစမ္းလိုက္ေတာ့ လက္ရဲဇက္ရဲႏိုင္လြန္းလွသည့္ဆရာ တစ္ေယာက္
ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ပိုက္ဆံခ်မ္းသာသည့္ ေက်ာင္းသားဆိုလၽွင္ သူက ေက်ာင္း
ထဲသို႔ဝင္သည္ႏွင့္
လွမ္းေခၚလိုက္သည္။ သူ႕အနီးေရာက္သည္ႏွင့္ အိတ္ထဲကို
လွမ္းႏႈိက္သည္။ ၅ဝဝ တန္
ႏွစ္႐ြက္ေတြ႕လၽွင္ တစ္႐ြက္သူယူ၊ တစ္႐ြက္ကို
ေက်ာင္း
သားအိတ္ထဲျပန္ထည့္ေပးသည္။ ႏွစ္ရာတန္ေတြ႕ ႏွစ္ရာတန္ယူ၊ တစ္ရာတန္ေတြ႕
တစ္ရာယူေနသည္မွာ ေန႔စဥ္အလုပ္လိုျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားေတြ
ေက်ာင္းကို
ပိုက္ဆံမယူရဲေအာင္ ျဖစ္လာသည္။
ေနာက္ဆရာတစ္ေယာက္ကေတာ့
တစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ ညေနေက်ာင္းဆင္းသည္ႏွင့္ သူအရက္ေသာက္ေနသည့္ ဆိုင္ေရွ႕မွ
ျဖတ္သြားေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ဆိုင္
ထဲမွလွမ္းေခၚၿပီး အရက္ဖိုး
ေတာင္းတတ္သည္။ ထို႔ျပင္ ထမီတစ္ထည္ျဖင့္ မကန္
ေတာ့မခ်င္း၊ သဲႀကီး မဲႀကီး
႐ိုက္တတ္ေသာဆရာမ၊ ေက်ာင္းဝင္ခြင့္ရမည္ဆိုၿပီး ပိုက္ဆံ
လိမ္ေတာင္းတတ္သည့္ဆရာ၊ က်ဴရွင္ပိုက္ဆံေတြႀကိဳထုတ္ၿပီး မသင္ေပးသျဖင့္
မိဘေတြႏွင့္ ျပႆနာတက္ရေသာဆရာ၊ မိဘေတြထံမွ အတိုးျဖင့္ ပိုက္ဆံ
ေခ်းၿပီး
ျပန္မဆပ္သည့္အျပင္ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ႏွင့္ ရန္ျဖစ္ရဲသည့္ဆရာမ
စသည့္ စသည့္
ပညာေရး ေလာကတြင္းမွ ေဖာက္ျပန္မႈမ်ားသည္ တစ္ေန႔တစ္ျခား
အတင့္ရဲစြာျဖင့္
ဆရာဂုဏ္ကိုမေထာက္ က်ဴးလြန္လာေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။
ယခင္က
ဆရာဆိုသည္မွာ အလုပ္ဂုဏ္ျဖင့္လည္း ေစာင့္စည္း ထိန္းသိမ္းၾကရ
သည့္
သေဘာရွိပါသည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ လစာနည္းသျဖင့္ ဆရာေတြ
သိကၡာမပ်က္ခဲ့ၾကပါ။
သို႔ေသာ္ သိကၡာ တစ္စက္မွ်မရွိေစရန္ သိကၡာခ်သည့္
အေနျဖင့္ အခေပးပညာေရးကို
အေကာင္အထည္ေဖာ္လိုက္ကတည္းက ဆရာ
ေလာက ရစရာမရွိေအာင္ သိကၡာက်ၿပီး တာႀကီးတစ္တာ
က်ိဳးေပါက္သြားပါ
ေတာ့သည္။ ေလ်ာ့လ်ဲလာသည့္ အေနအထားကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး
အက်င့္
ေတြ တိုးပ်က္လာသျဖင့္လည္း ေက်ာင္းဆရာေလာက ဂုဏ္သိကၡာက်ခဲ့ရသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ေနာက္ပိုင္း အခ်ိန္ပိုေၾကးယူသည့္စနစ္ကို ျပန္လည္
႐ုတ္သိမ္းခဲ့ရသည္။
က်ဴရွင္ကို
အစိုးရက အမ်ိဳးမ်ိဳးတိုက္ဖ်က္ေနေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္သည့္အဆင့္
သို႔
မေရာက္ႏိုင္ခဲ့ေပ။ ေက်ာင္းလႊတ္ခ်ိန္က်ဴရွင္၊ ေက်ာင္းပိတ္ရက္က်ဴရွင္၊
အိမ္
ေခၚသင္ေသာ ဟုမ္းက်ဴရွင္ေတြအျပင္ မိဘေတြမွာ အမွန္တကယ္
တတ္ေစေရး
အတြင္ျပင္ပက်ဴရွင္ေတြကိုပါ ပို႔ေနရေသာေခတ္ျဖစ္သျဖင့္ နားခ်ိန္မရွိ၊
ကစားခ်ိန္
မရွိ၊ အားခ်ိန္မရွိေသာ ကေလးမ်ားအား ကာယ၊ ဉာဏ၊ စာရိတၱ၊ ရသႏွင့္
အသက္
ေမြးပညာတို႔ျဖင့္ ဘက္စုံ ပညာေရးဆိုကာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနမႈမွာ
ေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါမည္ေလာ ျပန္လည္စဥ္းစားသင့္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ယခုလိုျပန္ေျပာေနရျခင္းမွာ
ဆရာေလာကကို အပုတ္ခ်၊ မဟုတ္က
ဟုတ္က ေျပာဆိုရန္မဟုတ္ပါ။
ငါးခုံးမတစ္ေကာင္ေၾကာင့္ တစ္ေလွလုံးပုပ္ခဲ့ရသလို
ျဖစ္ခဲ့ရေသာ ဆရာ့ဘဝသည္
ေခတ္ေၾကာင့္လား၊ စနစ္ေၾကာင့္လား၊ လူေၾကာင့္
လား၊ မူေၾကာင့္လား
ျပန္လည္သုံးသပ္ စဥ္းစားေစလိုေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေလာကတြင္
ျမင့္ျမတ္ေသာ၊ ေလးစားခ်စ္ခင္ဖြယ္ေကာင္းေသာ၊ ၾကည္ၫို
ဖြယ္ ေကာင္းေသာသူေတြလည္း
မ်ားစြာရွိပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာသူမ်ား ရွိေန
ေသာေၾကာင့္သာလၽွင္ဆရာေလာက
႐ုပ္ပ်က္ဆင္း ပ်က္မျဖစ္ခဲ့ ရျခင္း ျဖစ္ပါ
သည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္
ေတာေက်ာင္းဆရာဘဝတြင္ ငပိႏွင့္ မၽွစ္ကိုစားကာ ေပ်ာ္႐ႊင္
သာယာခဲ့ပါသည္။
႐ိုးသား ျဖဴစင္သည့္ဝန္းက်င္တြင္ ဆရာဘဝကို ခုံမင္ျမတ္ႏိုး
ခဲ့ရပါသည္။
သို႔ေသာ္ မၽွစ္နံ႔ေတြကင္းၿပီး ဟန္ေဆာင္မႈေတြ ထုံသင္းေနသည့္
ၿမိဳ႕ေနလူမႈဘဝသို႔ျပန္ေရာက္မွ ေက်ာင္းဆရာဘဝကို လုံးဝစိတ္ကုန္ကာ အၿပီး
တိုင္
စြန္႔ခြာသြားရျခင္းကိုလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကၽြန္ေတာ္ ေရွာင္ေျပးတတ္သူ
တစ္ေယာက္ အျဖစ္ အျပစ္တင္ေနမိပါသည္။
မွတ္ခ်က္။ ဤေဆာင္းပါးကို Independent News Journal တြင္ေဖာ္ျပၿပီးျဖစ္
ပါသည္။
သတင္းရင္းျမစ္
း ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္း
No comments:
Post a Comment