Sunday, October 7, 2012

ျမိဳ႕ေတာ္ရန္ကုန္ ဗန္ေကာက္ကို မီေတာ႕မယ္လား


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ကို စင္ကာပူလိုျဖစ္ေအာင္
လုပ္မယ္လို႕ၾကားသိရပါတယ္။မေန႕က မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္နဲ႕ ေတြ႕ေတာ႔ သူ
က သူငယ္ခ်င္းေရ စင္ကာပူကိုမီမမီေတာ႕
မသိဘူး။အခု တို႕ျမိဳ႕ေတာ္ရန္ကုန္က
ဗန္ေကာက္ကို မီေတာ႕မယ္ကြလို႔ေျပာပါတယ္။

တယ္ဟုတ္ပါလားသူငယ္ခ်င္းေရ ဆိုစမ္းပါဦၤးကြလို႕ ဆိုေတာ႕ သူက ယဥ္ေၾကာ
 ေတြပိတ္ဆို႕ၾကပ္ညပ္လာတာကိုေျပာတာလို႕စိတ္တိုတိုနဲ႕ေျပာပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။အခုဆို အစည္းအေ၀းေတြမွာ မိတ္ေဆြေတြနဲ႕ေတြ႕တဲ႕အခါ ခါတိုင္း ၁၀မိနစ္ေလာက္ေမာင္းရတဲ႕ ခရီးကို အခု နာရီ၀က္မကေမာင္းေနရေၾကာင္းညည္း
ၾကတယ္။တစ္ေယာက္ကဆိုရင္ အခုဆို အရင္ထက္အနည္းဆံုး နာရီ၀က္
ေလာက္ၾကိဳထြက္ေနရေၾကာင္း၊လမ္းမွာယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႕ေနတာေတြနဲ႕ အခ်ိန္အလဟသကုန္ေနရေၾကာင္းေျပာပါတယ္။တစ္ေယာက္ကဆိုရင္ ရံုလာၿပီးရင္
 တစ္ေနရာရာသြားဖို႕ တြန္႕ ဆုတ္ေနေၾကာင္း၊ယာဥ္ေၾကာပိတ္တာကိုေၾကာက္လို႔ျဖစ္
ေၾကာင္း ထပ္ညည္းပါတယ္။

သူတို႕ေျပာသလို အေျပာင္းအလဲေတြၾကားမွာ တကယ္႔ကိုၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္သိသိ
သာေသာခံစားရတဲ႕ အေျပာင္းအလဲတစ္ခုက ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႕မႈ တစ္ေန႕တစ္ျခား
ပိုမိုဆိုး၀ါးလာျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။အိမ္နီးခ်င္း ဘန္ေကာက္က ရန္ကုန္နဲ႕ယွဥ္ရင္တကယ္႔ မဟာျမိဳ႕ေတာ္ၾကီးတစ္ခုပါ။ႏိုင္ငံတကာစီးပြားေရးလုပ္ငန္းၾကီးေတြ၊ အဖြဲ႕အစည္းၾကီးေတြနဲ႕
လႈပ္ရွားတက္ၾကြေနတဲ႕ျမိဳ႕ေတာ္ၾကီးပါ။ျမန္မာႏိုင္ငံက စီးပြားေရးအရလဲ ဘန္ေကာက္လို
 ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္မရွိေသးဘဲ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႕မႈကေတာ႕ အမီလိုက္ခ်င္တာဟာ စဥ္းစားစရာ ေကာင္းတဲ႕ အခ်က္တစ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။

ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက အမ်ားျပည္သူေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကားစီးႏိုင္ေအာင္ ကားတင္
သြင္းမႈဆိုင္ရာမူ၀ါဒေတြ ကို အံအားသင္႔စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ေျဖေလ်ာ႔ေပးအၿပီးမွာ ရန္ကုန္ရဲ႕လမ္းမေတြအေပၚ ကားသစ္အၾကီး အငယ္ေတြစုျပဳံေရာက္ရွိလာပါတယ္။ျမိဳ႕
ေတာ္ၾကီးက ကားသစ္ေတြနဲ႕ပနံရသြားပါတယ္။ဒါေပမယ္႔ ေဘးထြက္ ဆိုးက်ဳိးအျဖစ္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႕မႈေတြျဖစ္လာပါတယ္။

အဲသလိုဆိုလိုက္လို႕ ကားတင္သြင္းမႈကိုရပ္ပစ္လိုက္ရမယ္မဆိုလိုပါဘူး။လူေတြကား
စီးႏိုင္ေတာ႔ေပ်ာ္စရာေပါ႕။ သို႕ေသာ္ ကားသစ္ေတြတင္သြင္းလာမႈနဲ႕အတူျဖစ္ေပၚလာ
မယ္႔ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႕မႈေတြအတြက္ စီမံမႈေတြကို ဆက္လုပ္ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အခုကုန္းေက်ာ္တံတားေတြစထိုးေနတာ ေျဖရွင္းခ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။သို႕ေသာ္ ကုန္းေက်ာ္တံတားထိုးရံုနဲ႕ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႕မႈလံုး၀ေျပလည္မသြားႏိုင္ပါဘူး။ ဥပမာ လွည္းတန္းကုန္းေက်ာ္ တံတား ေဆာက္ၿပီးရင္ လွည္းတန္းလမ္းဆံုမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္
ဆို႕မႈက်သြားႏိုင္ေပမယ္႔ အရပ္အနားမရွိ ဆက္တိုက္ ေမာင္းလာႏိုင္မယ္႔ကားေတြဟာ
 ဟံသာ၀တီအ၀ိုင္းဒါမွမဟုတ္ေျမနီကုန္းမွာ ျပန္ၿပီးပိတ္ဆို႕သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေရႊဂံုတိုင္
ကုန္းေက်ာ္တံတားၿပီးလို႕ ေရႊဂံုတိုင္မွာမပိတ္ဆို႕ေတာ႔ရင္ ဗဟန္းေရတာရွည္လမ္းမီးပြိဳင္႔
လိုေနရာမ်ိဳးမွာ ျပန္ပိတ္သြားႏိုင္ပါတယ္။

Something is better than nothing ဆိုတာၾကားဖူးပါတယ္။ဘာမွမရွိတာထက္စာရင္
ေတာ႔ တစ္ခုခုရွိလိုက္ တာပိုေကာင္းတာေပါ႕။ကုန္းေက်ာ္တံတားမရွိတာထက္စာရင္ ရွိလာေတာ႕ပိုေကာင္းတာေပါ႕။ဒါေပမယ္႔ ယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆို႕မႈေျဖရွင္းေရးအစီအ
စဥ္ဟာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ရဲ႕လမ္းေတြအားလံုးကို ျခံဳလႊမ္းေလ႕လာအေျဖထုတ္ရမယ္႔ ကိစ
ၥျဖစ္ပါတယ္။ကုန္းေက်ာ္တံတားေတြ၊ႏွစ္ထပ္လမ္းေတြထိုးရမယ္။လမ္းဆံုလမ္းခြေတြ
မွာ Traffic density ေတြ ၊ Traffic volume ေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာတြက္ခ်က္ၿပီး မီးပြိဳင္႕၏
ေတြရဲ႕၀ါနီစိမ္း အခ်ိန္ေတြကိုျပန္သတ္မွတ္ ရမယ္။(ဒါမွမဟုတ္ အခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံေတြလို အာရံုခံကိရိယာကတစ္ဆင္႔ ကားေတြကိုအာရံုခံၿပီး အဖြင္႔အပိတ္လုပ္ေပး တာမ်ဳိးလည္း
စဥ္းစားႏိုင္ပါတယ္)။ ေခတ္မီဘတ္စကားသယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရးစနစ္ၾကီးတစ္ခုျပဳျပင္
ေျပာင္းလဲရ မယ္။Bus Interchange ေတြနဲ႕ ခရုပတ္လမ္းေၾကာင္းစနစ္လိုမ်ိဳးစဥ္းစား
ႏိုင္တယ္။ ဘတ္စ္ကားအျပင္ ခရီးသည္ အေျမာက္အျမားကို အခ်ိန္တိုတိုအတြင္းပို႕
ေဆာင္ေပးႏုိင္တဲ႕ Mass Transit စနစ္ၾကီးေရးဆြဲအေကာင္ အထည္ေဖာ္ရမယ္။ မက္ထရိုရထားစနစ္(စင္ကာပူက အမ္အာရ္တီလို)စနစ္မ်ိဳးအျပိဳင္လုပ္ရမယ္။အခ်ိဳ႕
အစီ အစဥ္ေတြဟာ ေငြကုန္ေၾကးက်သိပ္မမ်ားလွေပမယ္႔ အခ်ိဳ႕ကိစၥေတြက ရင္းႏွီး
ျမွပ္ႏွံမႈၾကီးၾကီးမားမားလိုအပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္က ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္မွာ မိုင္နာဘာသာအျဖစ္ Traffic Engineering
ကို တို႕ကနန္းဆိတ္ ကနန္း ေလာက္သင္ခဲ႕ဖူးတာေလးေတြရယ္၊ႏိုင္ငံတကာမွာျမင္
ေတြ႕ၾကံဳခဲ႔ရတဲ႕ပံုစံေလးေတြရယ္ေပါင္းစပ္ၿပီး စဥ္း စားေနမိတာျဖစ္ပါတယ္။Traffic
 Engineer ၾကီးေတြကပိုသိနားလည္ပါလိမ္႕မယ္။ၾကံဳတုန္းေျပာရရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ မွာ ထရက္ဖစ္အင္ဂ်င္နီယာဆိုတာ လက္ခ်ိဳးေရလို႕ရပါတယ္။ျမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္နီယာသင္
တန္းေတြမွာ ဘာသာခြဲ တစ္ခုအေနနဲ႕သင္ၾကားေပးခဲ႕တာေတြရွိပါတယ္။အဲဒါေၾကာင္႔
 ျမိဳ႕ျပဖြ႕ံျဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ ေရရွည္စီမံႏိုင္ဖို႕ ထရက္ဖစ္အင္ဂ်င္နီယာေတြျပန္လည္
ေမြးထုတ္ေပးဖို႕လဲလိုအပ္ေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။

ရန္ကုန္ဟာ စီးပြားေရးဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မႈ အလားအလာအေကာင္းဆံုးစီးပြားေရးျမိဳ႕
ေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ဘန္ေကာက္ လို တကယ္႔လုပ္ငန္းၾကီးေတြအေျခလာစိုက္ရင္၊
စက္မႈဇုန္ၾကီးေတြစည္ပင္လာရင္၊ျပည္တြင္းစီးပြားလုပ္ငန္းေတြ အရွိန္ေကာင္းလာ
ရင္ ျမိဳ႕ေတာ္ရန္ကုန္ဟာ လူေတြယာဥ္ေတြနဲ႕ျပည္႔က်ပ္ေနမွာျဖစ္ပါတယ္။

ျဖစ္ေတာ႕မွအလန္႕တၾကားထစီမံၾကတာထက္ ျဖစ္လာႏိုင္မွာကို ၾကိဳတင္္မွန္းဆၿပီး
 (ၾကိဳစိုးရိမ္ၿပီး) ယခုကတည္းက ျမိဳ႕ျပယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႕မႈျပသနာကို ၀ိုင္း၀န္း
အေျဖရွာၾကရေတာ႕မွာပါ။

ကိုကို(စက္မႈတကၠသိုလ္)

သတင္းရင္းျမစ္   Yangon Media Group

No comments:

Post a Comment

ေနာက္ဆံုးတင္တဲ့ သတင္း (၁၀၀)ပုဒ္ ေခါင္းစဥ္ႏွိပ္၍ ဖတ္ရွဳပါ